Tootmine

Meil on reklaamide valmistamise kogemus aastast 1992.

columbiakivi_uus

Kujundame ja teeme valmis:

  • foto- ja kleebisreklaamid (liiklusvahenditele, akendele jne)
  • reklaamtahvlid ja -bannerid
  • majajuhid
  • sildid ja infoviidad
  • stendid
  • vaateaknad
  • müügitoetajad
  • välireklaamid
  • ehituspassid

Prindime suureformaadilisi pilte erinevatele materjalidele:

  • paber
  • kile
  • kangas
  • Tyvek
  • PVC-banner

Valmistame kõikvõimalikke asju, mis aitavad meie klientidel endast teistele märku anda ja enda kohta informatsiooni jagada.

Boeing_737

Reklaam transpordivahenditele.

Hea võimalus oma sõidukite eristamiseks tänavapildis ja moodus lisada ettevõtte masinapargile firma reklaamimise näol lisafunktsioon. Katta saab autosid ja kaubikuid, paate ja laevu ning isegi lennukeid.

Kiletamise eelis värvimise ees on kiirus ja hind, sest erinevalt värvist on kleebiseid võimalik suhteliselt lihtsalt eemaldada või vahetada. Lisaks sellele kaitseb kleebisreklaam ka sõiduki värvipinda päikese ja kriimude eest. Prinditud meedia puhul lamineeritakse kogu kleebise pind, mis annab trükile UV ja kraapimiskaitse. Seega on siis juba kaks kihti kilet kaitsmas Teie auto originaalvärvi.

Sõidukeid võib katta üleni või osaliselt, kasutades kas prinditud või plotteriga välja lõigatud kilesid. Värvide ja võimaluste valik on lai ja kleepida saab ka väga nõudlikele pindadele, nagu näiteks stange ja muud plastikosad või suure reljeefsusega pinnad. Aknad saab katta perforeeritud kilega, mille liimipool on musta värvi ja segab nii vähem nähtavust, perforeeritud kilele saab ka printida ja vajadusel katta laminaadiga.

Kiletüüpe on palju ja nende hind ja omadused on erinevad. Sõltuvalt sellest on graafika vastupidavus kuni 12 aastat. Rolli mängivad: kui kauaks on soov reklaami sõidukil hoida, kleebise asukoht ja materjal, millise kalde all on pind ja mis suunas, millise keemiaga on oht kokku sattuda.

Hind sõltub kõigist neist faktoritest, ajakulust ning paigaldamise keerukusest.

-Pildirida_001

Suureformaadiline välireklaam

Välireklaam on üks traditsioonilisemaid viise enda märgatavaks tegemisel potensiaalsetele klientidele. Peaaegu kõiki välispindu saab katta graafikaga oma ettevõtte reklaamimiseks või info edastamiseks.

Selleks on mitmeid mooduseid, millest levinuimad on riputatavad pvc-bännerid, reklaam pvc-, metall- või vineerplaatidel või mõne pinna üle kiletamine, nagu näiteks aknaklaasid.

Meilt saab tellida kõiki teenuseid alates kujunduse tegemisest kuni paigaldamiseni. Sealhulgas: vana reklaami eemaldamine või uuendamine, aluskonstruktsioonide paigaldamine ja transport.

-Pildirida_002 copy

Sisekujundus

Valmistame, vahetame, paigaldame ja eemaldame erinevaid sisekujunduslikke graafilisi elemente, millega saab ruumidele uut hingamist anda.

Cinema_Cafe_web_001

Näiteks erinevad raamitud pildid ja fotod; suureformaadilised fototapeedid või liivapritsi imitatsiooniga graafika, millega saab kontoriruumidele veidi privaatsust lisada. Lisaks sellele keelavad ja lubavad sildid, lifti- ja majajuhid ning muud viidad.

-Pildirida_003

Stendid ja erilahendused

Võttes arvesse kliendi soove ja eesmärke, valmistame erinevaid esitlusstende toodete reklaamimiseks messidel, müügisaalides või kommertsruumides. Kasutame erinevaid materjale ja tehnoloogiaid paberist ja papist metallini. Võimalus on ka juba olemasolevaid stende üle kleepides värskendada, et need atraktiivsemaks muuta.

Roll-up stendid on hea võimalus, kui paigaldamise kiirus ja lihtsus on oluline. Need sobivad nii kaubanduskeskustesse ja messidele ajutise info või müügipinna loomiseks, kui ka spordiüritustele sponsorite kuvamiseks. Roll-up stendide graafikat saab ka vajadusel vahetada.

-Pildirida_004

Kleebised ja kleepsud

Kleebised

Toodame suuremaid ja väiksemaid kleebiseid, kas printimise või plotteril lõikamise teel. Printida saab erineva vastupidavusega ja omadustega kleebiskiledele mida on võimalik ka hiljem lamineerida, parandades sellega kleebise vastupidavust. Laminaate on matte ja läikivaid, paksemaid põrandal kasutamiseks ja kohtades, kus on vaja paremat püsivust, õhemaid erinevate kumer- ja kaldpindade katmiseks ning UVkindlaid õues kasutamiseks. Kleebistele saab anda lõikejooni ja selle abil on võimalik ka väga keerukate kujundite välja lõikamine.

Graafika saab paigaldada ka lehtmagnetile, et seda korduvalt ja lihtsalt paigaldada ja eemaldada, mis sobib väga hästi õppesõidukitele või taksodele.

 

 

 

Fotod plakatid ja pildid

Fotod_plakatid_pildid

On võimalik printida paljudele materjalidele, nagu näiteks: erineva paksusega paberid, kleebiskiled, pvc-bänner, valgusreklaamkiled ja lõuendid. Välja prinditud pildid, graafika ja fotod kleebime vajadusel erinevatele alustele või raamime.

Fotode puhul peab kindlasti arvesse võtma mahu piiranguid, mis määravad ära kui palju saab suurendada, enne kui pildi kvaliteet langeb.

 

 

 

 

Kasulik
DPI

DPI (dots per inch) näitab punktide arvu tolli kohta.
DPI suurusest oleneb kui palju saab pilti suurendada, enne kui pikslid paistma hakkavad ja pilt printides „tükiliseks” muutub. Üldiselt loetakse veel täitsa heaks, kui foto faili kvaliteet jääb 1:1-le suuruses 72dpi juurde, mis tähendab, et suurema dpi-ga pilte saab venitada suuremaks. Näiteks, tavalise 5 megapixlise fotoaparaadiga tehtud pilt, mille resolutsioon on 2591×1944 pixlit, saaks 72 dpi juures välja printida suurusega 900×690 mm
Väiksemate ja detailirohkemate piltide ning tekstide puhul peaks dpi jääma 300 juurde. Suuremate pindade puhul, mida vaadeldakse kaugelt, võib dpi jääda ka alla 72.

Vektor ja rastergraafika

Rastergraafika on levinuim pildifailivorming, mis koosneb väikestest ruutudest, ehk pikslitest. Pikslid asuvad ruudustikus ja neile antud toonid moodustavad kujutise.
Rastergraafikaga seotud levinuimad formaadid on: .jpg .png ja .tif Oluline puudus selle failivormingu juures on, et pikslitel on kindel suurus ja asukoht, mis tähendab, et pilti suurendades ei tule piksleid juurde vaid need suurenevad ja muutuvad nähtavaks ning graafika muutub tükiliseks.

Vektorgraafika on matemaatiliste objektide- ringide, ruutude, punktide ja joonete kasutamine visuaalse kujutise edasi andmiseks. Punktidel on asukoht, sellele suuna ja kauguse andmine annab meile vektori ja nende liitmine annab objekti, millele saab lisada tooni, läbipaistvust või saab hoopis kogu objekti deformeerida või mujale tõsta. Vektorgraafika suureks eeliseks on see, et pilt koosneb matemaatilistest valemitest ja suurustest, mis lubab väikese andmemahu juures graafikat piiramatult suurendada, ning ka selle osasid ümber teha. Programmid mida kasutatakse: Adobe Illustrator, CorelDRAW, Dia, SketchUp Levinuimad failivormingud: .ai, .CDR, .pdf (juhul kui eksporditud vektorgraafika programmidest).

Värvid

CMYK (cyan, magenta, yellow, key)
Üks enim kasutatud värvisüsteem, kus nelja baastooniga toodetakse teised värvid. Neli pigmenti, mis käituvad kui valgusfiltrid, prinditakse protsentide ja punktidena täistoonist meediale, ning üksteise peale kantuna saadakse teised toonid. Musta ehk „key”d kasutatakse tumedate toonide saamiseks, sest, kuigi teised toonid peaksid kõik värvid välja filtreerima, jättes musta, ei ole see praktikas võimalik, kuna printides erinevatele materjalidele ei ole värvide kattumine perfektne. Toonide erisus võib tulla erinevate printerite, nende profiilide ja tintide kasutamisest, samas sõltub ka palju, millele prinditakse, sest materjalide pinna poorsus, imavus, heledus, peegeldusvõime ja pinna tekstuur on erinevad.

PMS (Pantone Matching System)
Standardiseeritud värvispetsifikatsiooni süsteem, kus 1114 värvitoonile on antud number värvikaardi ja nimetuse võrdlemisel saab kergelt soovitud tooni jäljendada. Täpsete pantone’i värvide saamiseks kasutatakse 15 baas-pigmenti, seega CMYK printeritega ei saa osa pantone’i toone jäljendada.

RGB (red, green, blue)
Mõeldud elektroonilistele süsteemidele värvide saamiseks, nagu näiteks televiisorid, digifotokad ja arvutiekraanid. Erinevus CMYK-spetsifikatsioonist tuleb sellest, et kui CMYK puhul prinditakse paberile nö. mingi värvi-spektrumi valgusfiltrid, mis teised toonid valgest välja filtreervad, siis rgb puhul eeldatakse, et valgus tuleb pimedast taustast luua. RGB värvitoon on suuresti sõltuv ekraanide sätetest ja kalibratsioonist, nii-et sama toon võib erinevatel kuvaritel välja näha hoopis teistsugune.

Vastupidavus

Kleebiste vastupidavus sõltub paljudest faktoritest. Kleebiskile tootmisest ja tüübist tulenevad faktorid:
Kiled võib jagada kolme gruppi: monomeersed, polümeersed ja valukiled.
Monomeersed ja polümeersed kiled on valmistatud valtsimise teel temperatuuri all, kile algmaterjali pidevalt rullides – need kiled tahavad peale paigaldamist või seistes oma algkuju uuesti tagasi võtta ja kipuvad kokku tõmbuma. Polümeersetele kiledele on lisatud erinevaid plastitsiide, et kokkutõmbumist vähendada ja vastupidavust suurendada.
Valukiled on lühidalt toodetud nii, et lastakse algmaterjalil ise laiali valguda, ning juhitakse läbi ahjude, mis tootmise käigus lisatud lahused aurustavad.
Valukiledel hilisemat kokku tõmbamist on vähem, kuid esineb siiski, uv-valguse ja temperatuuride kõikumise pärast.
UV-kiirguse mõju suurendab ka see, kas kile on matt või läikiv ja kui tume on selle toon.
Kokku tõmbav kile teeb palju pahandust- rebeneb, tuleb liimist lahti ja hakkab enda alla niiskust koguma.

Kleebiskile töötlemisest tulenevad faktorid:

Printimisel lisatakse kleebiskilele lahuste teel pigmenti, pigmendi lahused nõrgendavad kile ehitust ja vastupidavus väheneb. Prinditud kiledele saab lisada vastupidavust, nende lamineerimise teel- lisatakse üks lisakiht läbipaistvat kilet (laminaati).

Paljud laminaadid on UV-kindlad ja kaitsevad seega all olevat prinditud graafikat värvide tuhmumise eest. Lamineerimisel on eriti tähtis, et peale kantud värv oleks kindlasti kuivanud, sest kui pigmendi lahuste aurustumisele tõke ette lisada, hakkavad kemikaalid teiselt, ehk liimi poolt välja tulema ja nõrgestavad nakkuvust. Trükis peaks toatemperatuuril enne lamineerimist 24 tundi kuivama.

Kleebiskile paigaldamisest tulenevad faktorid:

Aluspinna puhtus on üks suuremaid tegureid, mis mõjutab kleebiskile püsivust. Tolm ja kriimud ei lase materjalil korralikult kleepuda ja nende ümber jääb alati veidikene õhku, mis sisaldab niiskust ja mis omakorda hakkab temperatuuride kõikumisel mängima.
Kemikaalid, millega on puhastatud, võivad jätta jääkaineid pinnale, nagu erinevad õlid ja vahad, mis sammuti ei luba liimil korralikult nakkuda. Autode pesemise korral, enne kleepimist, ei tohiks kindlasti pinda vahatada, sest igasugune lisakiht värvi ja kile vahel nõrgestab või koguni välistab kleepuvuse.
Kiled on uv-tundlikud ja seega sõltub palju, mis ilmakaare suunas need on paigaldatud. Erinevate aluspindadega on nakkuvus erinev, näiteks eelmisel päeval värvitud metallpinnalt tuleb ka kõige odavam kile koos värviga maha, samas, krohvitud pinna pealt kukub see sama kile juba gravitatsiooni mõjul paari päeva jooksul maha.
Liimid, mida kasutatakse on survetundlikud ja paigaldamisel ebapiisava jõu kasutamine võib jätta õhumulle vahele, või nakkuvus on lihtsalt väiksem. Liiga väiksel temperatuuril või külmale pinnale kleepides, ei ole liim piisavalt plastne ja ei saavuta oma tugevust.
Minimaalne temperatuur algab üldiselt 10-st kraadist, ideaalne oleks 18 kraadi, 25 kraadi juures päikese käes, muutub kile juba liiga vedelaks ja suurte pindade kleepimisel hakkab graafika venima. Lisaks sellele vajab liim peale kleepimist vähemalt 24 tundi 20 kraadist keskkonda, et oma lõplik tugevus saavutada. Madalama temperatuuri juures kestab keemiline protsess lihtsalt kauem, mida peaks arvestama ka näiteks auto pesemisel peale reklaamide paigaldamist. Survepesuriga pestes, peaks juga olema võimalikult risti pinnaga.

Kleebiskile hooldusest tulenevad faktorid:

Enamus probleeme tuleb graafika pesemisel:
Survepesuriga pestes:
Maksimaalselt 80 bar’i
Minimaalselt 75 cm kauguselt
Maksimaalne vee temperatuur 50 kraadi
Survepesuriga pestes, peaks juga olema võimalikult risti pinnaga.
Kemikaalid, mida kasutatakse, ei tohiks sisaldada tugevaid lahuseid ja nende ph peaks jääma 3 ja
11 vahele.